زندگی را نخواهیم فهمید اگر...


زندگی را نخواهیم فهمید اگر..

زندگی را نخواهیم فهمید اگر از همه گل‌های سرخ دنیا متنفر باشیم فقط چون در کودکی وقتی خواستیم گل‌سرخی را بچینیم خاری در دستمان فرو رفته است؟


زندگی را نخواهیم فهمید اگر دیگر آرزو کردن و رویا دیدن را از یاد ببریم و جرات زندگی بهتر داشتن را لب تاقچه به فراموشی بسپاریم فقط به این خاطر که در گذشته یک یا چند تا از آرزوهایمان اجابت نشدند.

زندگی را نخواهیم فهمید اگرعزیزی را برای همیشه ترک کنیم فقط به این خاطر که در یک لحظه خطایی از او سر زد و حرکت اشتباهی انجام داد.

زندگی را نخواهیم فهمید اگر دیگر درس و مشق را رها کنیم و به سراغ کتاب نرویم فقط چون در یک آزمون نمره خوبی به دست نیاوردیم و نتوانستیم یک سال قبول شویم.

زندگی را نخواهیم فهمید اگر دست از تلاش و کوشش برداریم فقط به این دلیل که یک بار در زندگی سماجت و پیگیری ما بی‌نتیجه ماند.

زندگی را نخواهیم فهمید اگر همه دست‌هایی را که برای دوستی به سمت ما دراز می‌شوند، پس بزنیم فقط به این دلیل که یک روز، یک دوست غافل به ما خیانت کرد و از اعتماد ما سوءاستفاده کرد.

زندگی را هرگز نخواهیم فهمید اگر فقط چون یکبار در عشق شکست خوردیم دیگر جرات عاشق شدن را از دست بدهیم و از دل‌بستن بهراسیم.

زندگی را نخواهیم فهمید اگر همه شانس‌ها و فرصت‌های طلایی همین الان را نادیده بگیریم فقط به این خاطر که در یک یا چند تا از فرصت‌ها موفق نبوده‌ایم.

فراموش نکنیم که بسیاری اوقات در زندگی وقتی به در بسته‌ای می‌رسیم و یک‌صد کلید در دستمان است، هرگز نباید انتظار داشته باشیم که کلید در بسته همان کلید اول باشد. شاید مجبور باشیم صبر کنیم و همه صد کلید را امتحان کنیم تا یکی از آنها در را باز کند. گاهی اوقات کلید صدم کلیدی است که در را باز می‌کند و شرط رسیدن به این کلید امتحان کردن نود‌ و نه کلید دیگر است. یادمان باشد که زندگی را هرگز نخواهیم فهمید اگر کلید صدم را امتحان نکنیم فقط به این خاطر که نود و نه کلید قبلی جواب ندادند. از روی همین زمین خوردن‌ها و دوباره بلندشدن‌هاست که معنای زندگی فهمیده می‌شود و ما با توانایی‌ها و قدرت‌های درون خود بیشتر آشنا می‌شویم.

زندگی را نخواهیم فهمید اگر از ترس زمین خوردن هرگز قدم در جاده نگذاری.

مشائی پاشنه اشیل دولت

مشائی پاشنه اشیل دولت
به مشائی  اعتماد کامل دارم و او را مردی ولایی ،معتقد و ...میدانم  اما رئیس جمهور محترم هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.بهتر است رئیس دفتر جنابعالی به جای حاشیه سازی یا شاید انحراف افکار از بعضی موضوعات به ایراد سخنرانی غرا می پردازد.کرسی نظریه پردازی دکتر مشایی را راه اندازی کنید ماهم استفاده کنیم.علمای ما هر جا احساس خطر کنند باید آن نقطه را خط قرمز دید .والسلام

دزدی به روش ایرانسل

دزدی به روش ایرانسل

پس از انکه ایرانسل هزینه پیام کوتاه فارسی را از 16 تومان به 10 تومان کاهش داد ،حالا پیام های نیم خطی را در 2 مرحله ارسال و مبلغ 20 تومان برای یک پیامک دریافت میکند ،که 4 تومان از  دفعات قبل گرانتر می افتد.

این هم روش ایرانسل برای دزدی قانونی .مگر دزد شاخ و دم دارد.

ایا جزیره کیش ازاد است؟ یا جزو ایران نیست؟

ایا جزیره کیش ازاد است؟ یا جزو ایران نیست؟


با منطقه آزاد تجاری کیش بیشتر اشنا شویم:
در هتل های 4 یا 5 ستاره به جای شبکه 1 یا 2 یا 3 سیما شبکه های ماهواره ای لوکس تی وی،ام بی سی مکس 2 ،ام بی س اکشن و ...از طریق تلویزیون بعضی هتل ها نمایش داده می شود.در هتل های با کیفیت پایین تر ،به دلیل عدم وجود سیستم مناسب دوربین های مدار بسته و ملزم نبودن مالکان به حفظ مسائل اخلاقی  و تنها صرف دریافت پول  و جذب مشتری ،خانم ها و آقایان اتاق های خصوصی اجاره کرده  و پس از اسکان مستقل به یکدیگر می پیوندند.برهنگی در ساعات ابتدایی صبح در محیط هتل ها و ساحل و کشف حجاب از مواردی است که به ان می شود اشاره کرد.کیش باید مطابق معیار های  جمهوری اسلامی ایران باشد نه مانند آنتالیا در ترکیه ،بیروت در لبنان و دبی در امارات و ... مکانی برای عیش و نوش بعضی اشراف بی غیرت.

قوه قضاییه تاب نقد خود را داشته باشد.

اگر قوه قضاییه از نحوه سخنان فردی ناراحت می شود و در قانون وظایف مشخصی

برای این قوه در نظر گرفته شد نباید به واسطه قدرتی که دارد خود را از نقد مبرا

بداند.آنچه در جامعه امروز مردم با ان مواجه اند پارتی بازی وُقضاوت ناعادلانه و ... که

انتظار مردم از قوه قضاییه برخورد با این قضات است وباید از خود شروع کند.ان شاءالله

بهانه

بهانه

از باغ مي‌برند چراغاني‌ات كنند
تا كاج جشنهاي زمستاني‌ات كنند

پوشانده‌اند «صبح» تو را «ابرهاي تار»
تنها به اين بهانه كه باراني‌ات كنند

يوسف! به اين رها شدن از چاه دل مبند
اين بار مي‌برند كه زنداني‌ات كنند

اي گل گمان مكن به شب جشن مي‌روي
شايد به خاك مرده‌اي ارزاني‌ات كنند

يك نقطه بيش فرق رحيم و رجيم نيست
از نقطه‌اي بترس كه شيطاني‌ات كنند

آب طلب نكرده هميشه مراد نيست
گاهي بهانه‌اي است كه قرباني‌ات كنند

فاضل نظری

رقصی چنین میانه میدانم آرزوست

رقصی چنین میانه میدانم آرزوست

پیش می تازم

دنیا بیاید و تماشا کند

بگذار همه ستارگان ،همه سنگ ها ،همه درخت ها ،همه خانه ها شاهد باشند

آسمان شاهد باش که در زیر سقف بلند تو

یک تنه زیر انبوهی کبیر  ازتانک ها و زره پوش ها و سربازان کفر روبرو شدم

لحظه ای تردید به دل راه ندادم

ذره ای از فعالیت شدید دست بر نداشتم

مثل ماهی در حال سرخ شدن از نقطه ای به نقطه ی دیگر می غلطیدم

و رگبار گلوله در اطراف من می بارید

ومن نیز به چهارطرف تیر اندازی می کردم

و سربازان کفر را بر خاک می ریختم

ای زمین تو شاهدی که خون از بدنم جاری بود

و با خاک های پاک تو گلی گلگون بوجود آورده بود

و من ابا نداشتم که تا آخرین قطره خون خود را تسلیم کنم

احساس می کردم  که عاشورا است و در حضور حسین می جنگم

و او چابکی و زبر دستی مرا تحسین می کند

و ازقربانی شدن در بارگاه عشق آگاهی دارد

او می داند که چقدر به او عاشقم و چگونه حاضرم که در راهش جان ببازم

شهید دکتر چمران

ترین ها

ترین ها

سازنده ترين کلمه" گذشت" است... آن را تمرين کن

پر معني ترين کلمه" ما" است... آن را بکار ببند

عميق ترين کلمه "عشق" است... به آن ارج بنه

بي رحم ترين کلمه "تنفر" است... از بين ببرش

سرکش ترين کلمه "هوس" است... با آن بازي نکن

خودخواهانه ترين کلمه" من" است... از آن حذر کن

ناپايدارترين کلمه "خشم" است... آن را فرو ببر

بازدارنده ترين کلمه "ترس" است... با آن مقابله کن

با نشاط ترين کلمه "کار" است... به آن بپرداز

پوچ ترين کلمه "طمع" است... آن را بکش

سازنده ترين کلمه "صبر" است... براي داشتنش دعا کن

روشن ترين کلمه "اميد" است... به آن اميدوار باش

ضعيف ترين کلمه "حسرت" است... آن را نخور

تواناترين کلمه "دانش" است... آن را فراگير

محکم ترين کلمه "پشتکار" است... آن را داشته باش

سمي ترين کلمه "غرور" است... بشکنش

سست ترين کلمه "شانس" است... به اميد آن نباش

بي احساس ترين کلمه "بي تفاوتي" است... مراقب آن باش

دوستانه ترين کلمه "رفاقت" است... از آن سوءاستفاده نکن

زيباترين کلمه "راستي" است... با آن روراست باش

زشت ترين کلمه "دورويي" است... يک رنگ باش

ويرانگرترين کلمه "تمسخر" است... دوست داري با تو چنين کنند؟

موقرترين کلمه "احترام" است... برايش ارزش قائل شو

آرام ترين کلمه "آرامش" است... به آن برس

عاقلانه ترين کلمه "احتياط" است... حواست را جمع کن

دست و پاگيرترين کلمه "محدوديت" است... اجازه نده مانع پيشرفتت بشود

سخت ترين کلمه "غيرممکن" است... وجود ندارد

مخرب ترين کلمه "شتابزدگي" است... مواظب پل هاي پشت سرت باش

تاريک ترين کلمه "ناداني" است... آن را با نور علم روشن کن

کشنده ترين کلمه "اضطراب" است... آن را ناديده بگير

صبورترين کلمه "انتظار" است... منتظرش باش

بي ارزش ترين کلمه "انتقام" است... بگذار و بگذر

 

سه راه

سه راه:

برای هر کس سه راه در زندگی وجود دارد :
راه اول، از اندیشه می گذرد. این والاترین راه است.
راه دوم، از تقلید می گذرد. این آسان ترین راه است.
راه سوم، از تجربه می گذرد. این تلخ ترین راه است.

شعر ناب

شعر

دلم می خواست سقف معبد هستی فرو می ریخت
پلیدیها و زشتیها، به زیر خاک می ماندند
بهاری جاودان آغوش وا می کرد .
جهان در موجی از زیبایی و خوبی شنا می کرد!
بهشت عشق می خندید.
به روی آسمان آبی آرام،
پرستوهای مهر و دوستی پرواز می کردند.
به روی بامها، ناقوس آزادی صدا می کرد...
اگر این کهکشان از هم نمی پاشد؛
واگر این آسمان در هم نمی ریزد؛
بیا تا ما "فلک را سقف بشکافیم و
طرحی نو در اندازیم."

زندگی چیدن سیب است
باید چید و رفت
زندگی تکرار پاییز است
باید دید و رفت
زندگی رودیست جاری
هر که آمد شادمان
کوزه ای پر کرد و رفت
قاصدک، این کولی خانه به دوش روزگار
کوچه گردی های خود را زندگی نامید و رفت

اللهم عجل لولیک الفرج

یادمان نرود قلهک را.

قلهک را به میهن بازگردانیم.

به نظرم قلهک در تصرف دشمن کثیف و خبیث انگلیس مانده و نهضتی دیگر باید تا

 ایران اسلامی خاک خود رااز لوس بریتانیا ی استعمار گر و روباه صفت پاکیزه

 گرداند.پس یک یا علی دیگر تا فتح جبهه ای دیگر...

در شگفتم از قاطعیت دشمن در باطل و سستی شما در حق

تعجب می کنم که برخی روشنفکر عقب مانده که فکر می کند با دست

 کشیدن از آرمان ها و تقلید کورکورانه از غرب روشنتر می شوند.انتهای

 پیروی از غرب مصرف گرایی،مصرف زدگی و موش آزمایشی شدن برای

 غرب است و نه چیز دیگر.

غرب در اصول و برنامه های خود برای تسلط بر جهان ثابت قدم و استمرار

رویه داشته و با تغییر شخص اهداف تغییر نکرده.اما ما بدنبال تغییر اهداف و

 عقاید برای خوشامد غرب هستیم و از هیچ کوششی فرو گذار نکردند

بعضی اصلاح طلب امریکایی منافق صفت.