شعری از راضیه رجایی

نور را خنده و گل را به لب غم بگذارد
عشق را آمده تا در دل آدم بگذارد
بر دل تنگ پدر سينة سنگين شده از درد
فاطمه آمده تا بوسة مرهم بگذارد
فاطمه آمده تا آمده تا كوه نگريد
تا علي سر به شب چاه دگر كم بگذارد
تا بجوشد تب خون در رگ بي‌غيرت تاريخ
كربلا را به دل مردة عالم بگذارد
زينبش در شب خفاش دلان نور بخواند
تا كه در جام پر از مستي‌شان غم بگذارد
فاطمه آمده تا، آمده تا... مي‌رود اما
بايد اين مسأله را فاطمه مبهم بگذارد

يك درخت

يك درخت

وقتى كار بريدنش را تمام كردند
متوجه سايه‏اش نشدند
كه هم‏چنان استوار مانده بود
به پشت سر نگاه نكردند
هرگز
هم چنان سايه‏ى گنجشك‏ها
ميان سايه‏ى شاخه‏هايش
جست و خيز مى‏كرد .

اقای مدیر کل


  آقاى مديركل!
 جناب رئيس!
 مسئول محترم!
 معاون گرامى!
 مشاور عزيز!
 اگر امام بيايد، چند نفر شما بر سر پست و مقامتان باقى مىمانيد؟
 
  امام، مىشكند
 پايى را كه روى حق گذاشته شود.
 مواظب باش!
 
  زير ذرهبين نگاه امام همه خطاها بزرگند،
 چه كسى را گوى مىزنى؟
 غافلند آنان كه نگران »غيبت« امامند،
 اما نگران »حضور«ش نيستند.
 
  وقتى امام نيت تو را بداند،
 از خجالت آب نمىشوى؟
 
  چقدر غيبت؟
  چقدر دروغ؟
  چقدر فريب؟
 بيخود نيست كه توفيق دعاى فرج از اين زبانها گرفته شده است.
 
  دويست بار هم كه »اياك نعبد و اياك نستعين« بگويى،
 وقتى دلت گرفتار ديگرى باشد،
 نماز امام زمان را نخواندهاى.
 
  توقع بيجايى است،
 با چشم آلوده، روى پاك را ديدن!
 
  امام از توجيه بيزار است.
 نيت و عملت را موجه كن!
 
  با هر گناه تو
 دل امام شكستهتر مىشود.
 
 حواست كجاست؟
  »أنّ الارض يرثها عبادى الصالحون«
 كجاى كارى؟

میلادامام حسین علیه السلام مبارک

آقا چقدر غریبی؟

زنای ذهنی

زنای ذهنی

پريشب که برنامه دیروز ،امروز ،فردا را تماشا می کردم اقای عباسی به بحث زنای ذهنی و خود ارضایی در اثر هیجانات ناشی از دیدن فیلم ها و برنامه های ماهواره ای و سریال های شبکه فارسی 1 که مخاطب را به سوی این اعمال سوق می دهد صحبت می کردند  واینکه تب این برنامه ها زودگذر است اما تاثیر گذار در جامعه به طوری که جوانان (دانشجویان)ما به این اعمال گرفتارند و نیازمند یک جهاد فرهنگی برای مبارزه با شبیخون فرهنگی است و مسئولین فرهنگی  ما باید متناسب با حمله نرم دشمن به مطالعه بر روی اهداف و تاثیر گذاری این برنامه هابپردازندوبا تحقیق به ارائه راهکار مناسب برای مقابله به مثل در صدا و سیما و مقالات ،نشریات و سینما واینترنت و ... اقدام کننداما متاسفانه سینماگران ما با آثارخود دارند جوان را به سوی عادی شدن تماشای این برنامه ها سوق می دهند و جوان هایی نیز برای کلاس گذاشتن ،برای جلب توجه و کم نیاوردن و ... به تماشای این فیلم ها می پردازند و چون ظرفیت و اگاهی لازم برای دیدن این برنامه ها را ندارند گرفتار جنبه های منفی این برنامه ها می شوند. و از همه مهمتر راهیابی بسیار ساده ماهواره به درون خانه ها است که ناخود اگاه اثرات سوء خود را بر خانواده و فرزندان می گذارد و به عنوان عامل ترقی تلقی می گردد اما متاسفانه اطلاع رسانی و آگاهسازی لازم در خصوص برنامه ها و اهداف و تاثیر گذاری های پنهان و مخرب برنامه های ماهواره ای صورت نگرفته است.جای تشکر از صدا و سیما دارد که به واقعیات جامعه میپردازد و به شجاعت لازم برای بحث درباره این موضوعات درگیر جامعه رسیده است.ای کاش میتوانستیم اهداف شوم و تحقیقات و مطالعات و نکته سنجی های ظریف دشمنان فرهنگی ماکه از خود ما به فرهنگ ما اشراف بیشتری دارندرادر نحوه ساخت ،علت ساخت ،هزینه ساخت وتولید این برنامه ها را برای جامعه تبیین کرد.هشدار:بدانیم دل آنها برای ما نمی سوزد وپول خود را نیز صرف کارهای بیهوده نیز نمیکنند پس انچه را که می خواهیم ببینیم ،بخوانیم و انجام دهیم و غذای فکر ماست بیشتر توجه کنیم تا حق انتخاب را از ما نگیرند.

اعراب به جاهلیت بازنگردند

اعراب به جاهلیت بازنگردند

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از سکوت دولتمردان ایرانی سوءاستفاده نکرده و مواظب گفتار خود باشند که زبان سرخ سر سبز را می دهد بر باد.هر چند اعراب از خود جرات ابراز این کلمات را ندارند اما نباید با طناب پوسیده غرب خود را به چاه ذلت و نکبت بیاندازند.امارات و عربستان و ... با دم شیر بازی نکنید واز  رجعت به جاهلیت که خواسته غرب است خودداری نمایید که حجت بر شما تمام شده است.

سخنی با رئیس جمهور

سخنی با رئیس جمهور

اقای احمدی نژاد آنچه شما را نزد مردم ایران عزیز و محترم کرده حرکت در چارچوب اسلام و رهبری است و مردم ایران برای عزت و سربلندی خود و حفظ دین از مال و رفاه و جان خود گذشته  وتاکنون در برابر مشکلا ت خم به ابرو نیاورده اما آنچه تردید و شک به شما را موجب می شود تناقض در گفتار و رفتار در بعضی موارد است .از عدالت و تک شغلی و عزت و حقوق زنان و مبارزه با مفاسد صحبت می کنید اما اقای مشایی از عکس با هنرمندان و رابطه با مردم اسرائیل و سخن پراکنی فلسفی و ... صحبت می کنداز همه مهمتر جانبداری یکجانبه و بی سابقه از ایشان در سخن رانی ها و قرار گرفتن در چندین مسئولیت در نهاد ریاست جمهوری و دخالت در عزل و نصب ها این شائبه که خویشاوندی عامل تاثیر پذیری شما از اقای مشایی است رابه ذهن متبادر کرده و هشدار می دهم  حق را فدای روابط خویشاوندی نکنید که زیانش به شما باز میگردد.

(البته از پشت صحنه ها خبری نداریم شاید شما دلیل دیگری دارید اما ملاک  عمل فرد است)

اقا دوستت دارم

یا صاحب الزمان(عج)

برایم جالب بود در یک شهر ۸۰ هزار نفری صبح جمعه ُپارک ها و بوستان ها

و تفریح گاه ها و کوهنوردی

 و پیاده روی ها زیاد بود اما برای دعای ندبه که رفتم فقط ۲۰ نفر

آن هم ۱۰ نفرشان با سن بالا بودند.با خودم فکر کردم 

چقدر امام زمان (عج) غریبه  تو شیعه ها.

 

پول

با پول ميشه خونه خريد ولی آشيونه ، نه!
ميشه رختخواب خريد ولی خواب ، نه!
ميشه ساعت خريد ولی زمان ، نه!
ميشه مقام خريد ولی اِحترام ، نه!
ميشه کتاب خريد ولی دانش ، نه!
ميشه دارو خريد ولی سلامتی ، نه!
حتی با پول ميشه...
قلب خريد ولی عشق ، نه!

(مواظب خودتون باشید آلمانی ها)

دفاع از حقوق ایرانی هر جا و هر کس که باشد

(مواظب خودتون باشید آلمانی ها)

پس از شنیدن رفتار ضد انسانی کشورهای عربی نادان در برخورد با ایرانیان و کشورهای اروپایی گستاخ و وحشی ،نیاز به برخورد قاطع و شدید ایران اسلامی با کشورهای خاطی است.اما این کمال بی شرمی و وقاحت است که شهروند ایرانی در کشور خود در سفارت کشور المان پست مورد ضرب و شتم قرار گیرد و مسئولین امر و وزارت خارجه نباید به سادگی و بی غیرتی از کنار این مسئله بگذرند.باید محافظین مهاجم وحشی دستگیر و بسزای عمل خود برسند که اگر این کار صورت نگیرد گستاخی آنها بیشتر می شود.

من به این آلمانی های وحشی و هر کشور گستاخ دیگر می گویم مواظب اعمال خود در ایران باشند که ما صبر مان اگر لبریز شود بلایی به سرشان می اوریم که مرغان اسمان به حالشان گریه کنند.

گریه های امپراتور

آدم خلیفه تنهای خدا روی زمین است

امپراتوری که گاهی باید برگردد به اخرین سلاح اش

... و سلاح او گریه است.

شعر جالب

نه اینکه فکر کنی مرهم احتیاج نداشت

که زخم های دل خون من علاج نداشت

تو سبز ماندی و من برگ برگ خشکیدم

که آنچه داشت شقایق به سینه کاج نداشت

منم!خلیفه تنهای رانده از فردوس

خلیفه ای که از آغاز تخت و تاج نداشت

تفاوت من و اصحاب کهف در این بود

که سکه های من از ابتدا رواج نداشت

نخواست شیخ بیابد مرا که یافتنم

چراغ نه !که به گشتن هم احتیاج نداشت

لبیک یا خامنه ای

فمینیسم ( Feminism )

فمینیسم ( Feminism )

واژه فمینیسم از كلمه لاتین Femina یعنی جنس زن گرفته شده است. و در قرن نوزدهم برای توصیف زنانه شدن بدن مرد یا توصیف زنانی كه خصوصیات مردانه داشته‌اند؛ استفاده می‌شده است. اما در قرن بیستم این مفهوم تغییر كرد و از آن به بعد به جنبش فكری یا نظریه‌ای گفته می‌شود كه معتقد است زنان به علت جنس خود در طول تاریخ به فرودستی كشیده شده‌اند و تحت تبعیض‌های گوناگون قرار گرفته‌اند. فمینیسم باور داشتن به حقوق زنان و برابری سیاسی ، اجتماعی، و اقتصادی زن و مرد است. فمینیسم مباحثه‌ای است که از جنبش‌ها، نظریه‌ها و فلسفه‌های گوناگون تشکیل شده است که در ارتباط با تبعیض جنسیتی هستند و از برابری برای زنان دفاع کرده و برای حقوق زنان و مسایل زنان مبارزه می‌کند.
واژهٔ فمينيسم را نخستين بار شارل فوريه، سوسياليست قرن نوزدهم برای دفاع از جنبش حقوق زنان به کار برد.
فمینیسم مجموعهٔ گسترده‌ای از نظریات اجتماعی، جنبش‌های سیاسی، و بینش‌های فلسفی است که عمدتاً به وسیلهٔ زنان برانگیخته شده‌اند یا از آنان الهام گرفته‌اند، مخصوصا در زمینه شرایط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی آن‌ها. به عنوان یک جنبش اجتماعی، فمینیسم بیش‌ترین تمرکز خود را معطوف به تحدید نابرابری‌های جنسیتی و پیشبرد حقوق، علایق و مسایل زنان کرده‌است. فمینیسم عمدتاً از ابتدای قرن ۱۹ پدید آمد. زمانی که مردم به طور وسیع این امر را پذیرفتند که زنان در جوامع مرد محور، سرکوب می‌شوند.
در طی یک قرن و نیم، جنبش رو به رشد زنان هدف خود را تغییر ساختارهای اقتصادی-اجتماعی و سیاسی مبتنی بر تبعیض جنسیتی علیه زنان قرار داده است.
فمینیست‌های اوّلیه را به اصطلاح «موج اوّل» می‌نامند. نهضت‌های حق‌طلبانه زنان تا سال ۱۹۶۰ جزء موج اوّل هستند. اوّلین آثار زنان در این موج از نقش محدود زنان انتقاد می‌کنند، بدون این‌که لزوماً به وضعیت نامساعد آنان اشاره کرده و یا مردان را از این بابت سرزنش کنند. موج اوّل فمینیستی با روشنگری‌های مری ولستون کرافت و بیانیه ۳۰۰ صفحه‌ای‌اش در سال ۱۷۹۲ در انگلستان آغاز شد.

ادامه نوشته

شهید آوینی

شیطان  حکومت خویش را بر زخم هاو ترس ها و،آدات ما بنا کرده است واگر تو

نترسی و از عادات مذموم خویش دست برداری و ضعف  خویش  را با  کمال خلیفه

االلهی جبران کنی دیگر شیاطین را بر تو تسلطی نیست.

شعر ناب

چون تو جانان منی جان بی تو خرم کی شود
چون تو در کس ننگری کس با تو همدم کی شود

گر جمال جانفزای خویش بنمایی به ما
جان ما گر در فزاید حسن تو کم کی شود

دل ز من بردی و پرسیدی که دل گم کرده‌ای
این چنین طراریت با من مسلم کی شود

(عهد کردی تا من دلخسته را مرهم کنی
چون تو گویی یا کنی این عهد محکم کی شود)

چون مرا دلخستگی از آرزوی روی توست
این چنین دل خستگی زایل به مرهم کی شود

غم از آن دارم که بی تو همچو حلقه بر درم
تا تو از در در نیایی از دلم غم کی شود

خلوتی می‌بایدم با تو زهی کار کمال
ذره‌ای هم‌خلوت خورشید عالم کی شود

(نیستی عطار مرد او که هر تر دامنی
گر به میدان لاشه تازد رخش رستم کی شود)

شهید چمران دلاور مرد وارسته یادش گرامی باد